خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/27 - 10:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوروزی در دیدار با سفیر الجزایر در تهران:

ماشین کشتار رژیم صهیونسیتی، خشم ملت‌های منطقه و مردم جهان را شعله‌ور کرده است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در دیدار با سفیر الجزایر در تهران با بیان اینکه ماشین کشتار رژیم صهیونسیتی، خشم ملت‌های منطقه و مردم جهان را شعله‌ور کرده است، گفت: همه کشورهای مسلمان در کنار مقاومت فلسطین ایستاده‌اند و با تمام توان از محور مقاومت و ملت فلسطین حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی عروج سفیر الجزایر در تهران چهارشنبه (۲۶ مهرماه) با حسن نوروزی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر دیدار و گفتگو کرد.



نوروزی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در ابتدای این دیدار فاجعه حمله موشکی رژیم اشغالگر قدس به بیمارستان المعمدانی غزه را تسلیت گفت و بیان کرد: امروز رژیم اشغالگر قدس با کشتار و خشونت در نوار غزه فاجعه آفرینی را از حد گذرانده است.



وی با بیان اینکه ماشین کشتار رژیم صهیونسیتی، خشم ملت‌های منطقه و مردم جهان را شعله‌ور کرده است، افزود: به خاک و خون کشیدن مردم غزه نابودی این رژیم را شتاب داده است.



نوروزی با بیان اینکه مسئله فلسطین، مسئله تمام کشورهای مسلمان است، ادامه داد: امروز همه کشورهای مسلمان اعم از شیعه و سنی در کنار مقاومت فلسطین ایستاده‌اند و با تمام توان از محور مقاومت و ملت فلسطین حمایت می‌کنند.



نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعاملات نزدیک دو کشور در حوزه‌های مختلف، یادآور شد: تحرک در سطوح مختلف میان مسئولان دولتی و پارلمانی، موجب ارتقاء روابط دو کشور شده و در میان مردم ایران نگاهی مثبت نسبت به مردم الجزایر و مسئولان این کشور به‌وجود آورده است.



رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر با اشاره به سفر رییس مجلس ملی مردمی الجزایر به تهران، نسبت به تاثیر مثبت روابط پارلمانی بر گسترش ارتباطات دو کشور در حوزه‌های بازرگانی، اقتصادی، فرهنگی و نزدیکی بیشتر دولت‌ها ابراز امیدواری کرد.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در  پایان این دیدار ضمن تشکر از دولت و پارلمان الجزایر در حمایت از مقاومت فلسطین، گفت: تنها راه نجات فلسطین و نوار غزه از اسارت رژیم اشغالگر قدس، وحدت جهان اسلام و انسجام کشورهای مسلمان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی است.



عروج: الجزایر از تقویت تعاملات با ایران در زمینه‌های اقتصادی و تجاری استقبال می‌کند



علی عروج سفیر الجزایر در تهران نیز در ابتدای سخنان خود فاجعه بیمارستان المعمدانی را اندوه بزرگ جهان اسلام دانست و بر آمادگی الجزایر برای ارتقای سطح مناسبات در حوزه های گوناگون تاکید کرد و گفت: الجزایر در سطوح پارلمانی خواهان تحکیم روابط با مجلس شورای اسلامی است و از تقویت تعاملات با ایران در زمینه‌های اقتصادی و تجاری استقبال می‌کند.



عروج در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در راستای تقویت روابط پارلمانی، سفری به الجزیره داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 370191
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار